Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του ΕκπαιδευτικούΈργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2021-2022)


Σχολική Μονάδα: 3ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ – 1916010
Σχολικό Έτος: 2021 – 2022
Ημερομηνία Εξαγωγής: 24/07/2023
Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου
Το σχολείο μας βρίσκεται στη Δημοτική Κοινότητα Γέφυρας του Δήμου Χαλκηδόνας της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για ημιαστική περιοχή με πολλές δυνατότητες ανάπτυξης και με άμεση πρόσβαση στο μητροπολιτικό αστικό κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία
Κατά το σχολικό έτος 2021-2022 το σχολείο μας υλοποίησε πλήθος Δράσεων στον δείκτη ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ με επιτυχία.
1.Πιλοτική Εφαρμογή Καινοτόμων Διδακτικών Πρακτικών
2.Δημιουργία Ομίλου ΤΟΠΟΣΗΜΑ-ΟΔΟΔΕΙΚΤΕΣ ΜΝΗΜΗΣ ΤΟΥ 1821 ΣΤΟΝ ΝΟΜΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
3.Δημιουργία Ομίλου Ο ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΜΑΣ ΚΗΠΟΣ ΩΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΜΑΘΗΣΗΣ-ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ
4.Σχολή Γονέων
Υπήρξε ενθουσιώδης υποδοχή από τα μέλη της σχολικής κοινότητας για τις δράσεις αυτές.
Ενισχύθηκαν γνωστικές,κοινωνικές και ψηφιακές δεξιότητες των μαθητών/μαθητριών,αναπτύχθηκε το πνεύμα της συνεργασίας,της ομαδικότητας και του σεβασμού.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες ανταποκρίθηκαν θετικά στην εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών πρακτικών στη μαθησιακή διαδικασία.
Η Σχολή Γονέων είχε σημαντική απήχηση και υπάρχει το αίτημα να συνεχιστούν και στο μέλλον παρόμοιες δράσεις.
Σημεία προς βελτίωση
Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία
Η Διεύθυνση του σχολείου και ο Σύλλογος Διδασκόντων/Διδασκουσών συνεργάζονται άριστα με όλους τους φορείς της σχολικής κοινότητας,της τοπικής αυτοδιοίκησης και της διοίκησης της Εκπαίδευσης.
Η αναβάθμιση της Σχολικής Ιστοσελίδας ενίσχυσε την επικοινωνία σχολείου – κοινότητας και την προβολή των δραστηριοτήτων,των προγραμμάτων και της λειτουργίας του σχολείου στην κοινότητα.
Επίσης η δημιουργία Σχολής Γονέων είχε πολύ θετικό αντίκτυπο στην κοινότητα.
Σημεία προς βελτίωση
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία
Η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών του σχολείου μας είναι διαρκής μέριμνα της Διεύθυνσης και του
Συλλόγου Διδασκόντων/Διδασκουσών.Η συμμετοχή σε επιμορφώσεις και σεμινάρια είναι συνεπής και
αδιάλειπτη.Επίσης, η υλοποίηση προγραμμάτων και δράσεων(περιβαλλοντικά, Εtwinning κ.λ.π. ) και η εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών πρακτικών ενδυναμώνουν τις γνώσεις, τις δεξιότητες ,τα τυπικά και τα ουσιαστικά προσόντα που καλείται να έχει ο/η εκπαιδευτικός στις μέρες μας.
Σημεία προς βελτίωση
Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Λειτουργία
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
4
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Σχέσεις σχολείου – οικογένειας
Λειτουργία
Διοικητική λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
1
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
Σχολείο και κοινότητα
Λειτουργία
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
1
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα
Παρατηρήσεις / Σχόλια
Η διάχυση των αποτελεσμάτων των Δράσεων που υλοποίησε το σχολείο μας έγινε στην Ιστοσελίδα του Σχολείου, β) στη συνεργατική πλατφόρμα Twinspace του ETWINNING, γ)στην ψηφιακή εκπαιδευτική πλατφόρμα E-CLASS με ανοιχτής πρόσβασης υλικό, δ) σε επιμέρους ψηφιακά εργαλεία (π.χ. padlets), ε) σε παρουσιάσεις δια ζώσης στα μέλη της σχολικής κοινότητας. Η περιήγηση στην
Ιστοσελίδα μας και στους προτεινόμενους υπερσυνδέσμους τεκμηριώνει τη διάχυση
όλων των Δράσεων. Στην Ιστοσελίδα επιλέγετε 1.ΔΡΑΣΕΙΣ(Etwinning,Σχολή Γονέων, εκπαιδευτικές επισκέψεις στα πλαίσια του μαθήματος Εργαστήρια Δεξιοτήτων κ. λ. π. ) 2.ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ/Περιβαλλοντικά 3.ΥΛΙΚΟ/Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή (συνεργατικό εργαλείο PADLET) 4.ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ κ. λ. π.
Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων
Κατά το σχολικό έτος 2021-2022 το 3ο Γυμνάσιο Αγίου Αθανασίου σχεδίασε και υλοποίησε με επιτυχία ποικιλία Δράσεων.
1.Αναβάθμιση Σχολικής Ιστοσελίδας
2.Σχολή Γονέων
3.Πρόγραμμα Etwinning
4.Δημιουργία Ομίλου ”Τοπόσημα-Οδοδείκτες μνήμης του 1821 στον νομό Θεσσαλονίκης”
5.Δημιουργία Ομίλου ”Ο Σχολικός μας Κήπος ως Περιβάλλον Μάθησης-βιολογικές καλλιέργειες”
6.Πιλοτική Εφαρμογή Καινοτόμων Διδακτικών Πρακτικών
Το αποτύπωμα των ποικίλων Δράσεων που υλοποιήθηκαν στο σχολικό κλίμα,στη μαθησιακή διαδικασία και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων από τους μαθητές/τις μαθήτριες είναι πολύ θετικό και τεκμηριώνεται με τις εργασίες που δημιουργήθηκαν και με την ανατροφοδότηση που λάβαμε.
Περισσότερα στοιχεία θα βρείτε στα επιμέρους Σχέδια Δράσης,στην Ιστοσελίδα του Σχολείου μας, στην e CLASS και σε υπερσυνδέσμους ( links ) που επισυνάπτονται στις επιμέρους δράσεις με λεπτομέρειες.
Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).
Πρακτική 1
Άξονας
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα
Τίτλος Δράσης
Πρόγραμμα Etwinning
Στόχος Βελτίωσης
Ίδρυση και υλοποίηση προγράμματος ETWINNING. Στόχος της δράσης είναι η ενίσχυση της εξωστρέφειας του Σχολείου,η συνεργασία με σχολικές μονάδες στην Ελλάδα και την Ευρώπη αλλά και η διάχυση καλών πρακτικών
στο Σχολείο,την τοπική κοινωνία και την εκπαιδευτική κοινότητα. Ενέργειες Υλοποίησης
Υλοποιήθηκε το πρόγραμμα Εtwinning σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό.
Το σχολείο μας ίδρυσε νέο έργο Etwinning με τίτλο ANNE FRANK,A KID LIKE YOU.
Το πρόγραμμα εγκρίθηκε από την Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης. Συνεργαστήκαμε με σχολεία από την Ισπανία και την Ελλάδα.
Διάρκεια-Νοέμβριος 2021-Μάιος 2022
Ενδεικτικές επιμέρους δραστηριότητες
1.Εμείς,το σχολείο μας,ο τόπος μας.Συστηνόμαστε,γνωριζόμαστε με τα συνεργαζόμενα σχολεία.
2.Διαβάζουμε αποσπάσματα από το ΄΄Ημερολόγιο της ΄Αννας Φρανκ΄΄.Μαθαίνουμε την ιστορία της.
3.Εβρα΄ι΄κές κοινότητες στη χώρα μου.
4.Μαθαίνουμε για το Ολοκαύτωμα.
5.Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα ενάντια στον ρατσισμό,ζωγραφίζουμε,εκφραζόμαστε και αναρτούμε τις δημιουργίες μας στην πλατφόρμα ΤWINSPACE του ΕTWINNING.
6.Επιστολές στην ΄Αννα Φρανκ.Οι μαθητές και οι μαθήτριες γράφουν φανταστικές επιστολές, διατυπώνουν τις σκέψεις τους και εκφράζουν τα συναισθήματά τους.
7.Εκπαιδευτική Επίσκεψη στην ” Αρχαία Συναγωγή Ιωαννίνων΄΄ και παρουσίαση από εκπρόσωπο της
εβρα΄ι΄κής κοινότητας.
8.Ενημέρωση για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο στα πλαίσια της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου.Η παραπάνω επιμέρους δράση αποτελεί σημαντικό στόχο των προγραμμάτων Εtwinning.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες εργάστηκαν σε ομάδες και ατομικά,έκαναν αναζήτηση στο διαδίκτυο κάνοντας αναφορά των πηγών τους. Δημιούργησαν powerpoints,padlets,αφίσες και λογότυπα σε φυσική ή ψηφιακή
μορφή.Ανάρτησαν τις εργασίες τους στην πλατφόρμα TWINSPACE του ETWINNING.Συμμετείχαν στο forum της πλατφόρμας. Εξασκήθηκαν στην παραγωγή λόγου.Μετέφρασαν κείμενα και όρους στην Αγγλική γλώσσα.
Η υποδοχή από τους μαθητές και τις μαθήτριες αλλά και από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας ήταν πολύ θετική. Οι μαθητές και οι μαθήτριες ενθουσιάστηκαν και συμμετείχαν με συνέπεια.Πήραν
πρωτοβουλίες,συνεργάστηκαν και τήρησαν τα χρονοδιαγράμματα.
Στη λήξη του προγράμματος συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο,το οποίο επιβεβαιώνει σε μεγάλο βαθμό τη θετική εμπειρία ,την αλλαγή στάσεων και την ανάπτυξη ενσυναίσθησης.Ενδεικτικά ανέφεραν ότι θα ήθελαν να συμμετέχουν και στο μέλλον σε ανάλογα ευρωπα’ ι’ κά προγράμματα και ότι δεν τους δυσκόλεψαν ιδιαίτερα τα ψηφιακά εργαλεία.
Η πραγματοποίηση του προγράμματος συνδέθηκε με το αναλυτικό πρόγραμμα (Κείμενα Νεοελληνικής
Λογοτεχνίας,Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή,Αγγλικά,Θρησκευτικά). Διάχυση της Δράσης
1.Στην ιστοσελίδα του Σχολείου,
2.Στο padlet μαθήματος (συνεργατικό εργαλείο για το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής ) ,
3.Με την επιμέρους δράση για την Παγκόσμια Ημέρα ενάντια στον Ρατσισμό,στην οποία έλαβαν μέρος τα τμήματα όλων των τάξεων και οι εργασίες τους αναρτήθηκαν στο ΤWINSPACE.-
Για ανάρτηση υλικού που σχετίζεται με προσωπικά δεδομένα των μαθητών/μαθητριών( πχ φωτογραφίες ) εξασφαλίστηκε η έγγραφη συναίνεση των κηδεμόνων,συμφωνα με τους κανονισμούς του ETWINNING αλλά και με βάση την κείμενη νομοθεσία.
Έχει κατατεθεί αίτηση απόκτησης Ετικέτας Ποιότητας στην πλατφόρμα Etwinning Live του Etwinning.
Υλικό (παράθεση υπερσυνδέσμου)
https://eclass11.sch.gr/courses/1916010252/index.php
Πρακτική 2
Άξονας
Σχολείο και κοινότητα
Τίτλος Δράσης
Αναβάθμιση σχολικής ιστοσελίδας
Στόχος Βελτίωσης
Στόχος της συγκεκριμένης δράσης είναι η επαναλειτουργία και βελτίωση της σχολικής ιστοσελίδας προκειμένου να επιτευχθεί η εξωστρέφεια και η διάχυση καλών πρακτικών της σχολικής μας κοινότητας.
Ενέργειες Υλοποίησης
Αρχικά, καθορίστηκε το πλαίσιο λειτουργίας της ιστοσελίδας: να επαναλειτουργήσει, καθώς ήταν πρακτικά ανενεργή για μεγάλο χρονικό διάστημα, προκειμένου να αναδειχθούν οι δράσεις και οι καλές πρακτικές της σχολικής κοινότητας.
Η πρώτη ενέργεια ήταν η εξοικείωση με το περιβάλλον Joomla και η κατανόηση των τεχνικών του παραμέτρων και χαρακτηριστικών, προσπάθεια που αποδείχθηκε εξαιρετικά χρονοβόρα και δύσκολη.
Στη συνέχεια, ενημερώθηκαν οι συνάδελφοι και οι μαθητές/μαθήτριες για το επικείμενο σχέδιο δράσης και για τον τρόπο καταγραφής, συγκέντρωσης και αποστολής κειμένων και φωτογραφιών (με συγκεκριμένα τεχνικά χαρακτηριστικά) από κάθε επιμέρους δράση της σχολικής κοινότητας.
Ακολούθησε επιλογή του κατάλληλου υλικού και ανάρτησή του στην ιστοσελίδα.
Υλικό (παράθεση υπερσυνδέσμου)
http://gym-gefyr.thess.sch.gr/autosch/joomla15/index.php/draseis
Πρακτική 3
Άξονας
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Τίτλος Δράσης
Δημιουργία Ομίλου «Ο Σχολικός μας Κήπος ως Περιβάλλον Μάθησης: βιολογικές
καλλιέργειες »
Στόχος Βελτίωσης
Ανάπτυξη στους μαθητές και στις μαθήτριες αισθήματος ευθύνης για το φυσικό περιβάλλον και υιοθέτηση από αυτούς υγιεινών διατροφικών συνηθειών
Ενέργειες Υλοποίησης
Η υλοποίηση της δράσης ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2022 και ολοκληρώθηκε με τη λήξη του σχολικού έτους. Χρησιμοποιήθηκε ημερολόγιο και παρουσιολόγιο για να καταγραφούν οι δραστηριότητες και η συμμετοχή των
μαθητών.
Αρχικά έγινε εποπτεία της σχολικής αυλής για να επιλέξουμε το ιδανικότερο σημείο για τη δημιουργία
κήπου. Οι μαθητές του προγράμματος καθάρισαν από τα σκουπίδια όλο τον αύλειο χώρο και με τη συνεργασία του Δήμου Χαλκηδόνος,το τμήμα χωραφιού που θεωρήθηκε καταλληλότερο οργώθηκε. Το κριτήριο επιλογής συγκεκριμένου χώρου για τον κήπο ήταν η εύκολη πρόσβαση σε νερό και η δυνατότητα περίφραξης ώστε να είναι
πάντα ασφαλές και καθαρό ό,τι φυτέψουμε.
Χωρίσαμε τα παιδιά σε ομάδες και τους αναθέσαμε καθήκοντα.
Δημιουργήσαμε ερωτηματολόγιο και η μία ομάδα πήρε συνέντευξη, από ιδιοκτήτη φυτωρίου στο χωριό Γέφυρα του Δήμου Χαλκηδόνος. Επίσης ζητήσαμε συμβουλές από γεωπόνο.Συγκεντρώσαμε πληροφορίες για τα εξής θέματα: α) ποια λαχανικά είναι χειμωνιάτικα β) ποια είναι τα θρεπτικά στοιχεία αυτών των φυτών (δηλαδή η
θρεπτική αξία του κάθε προϊόντος) γ) πότε γίνεται η συγκομιδή των καρπών δ)πώς γίνεται η βιολογική καταπολέμηση ασθενειών στα λαχανικά (όχι φυτοφάρμακα).
Η δεύτερη ομάδα έκανε PowerPoint για να γνωρίσουμε καλύτερα τα χειμωνιάτικα λαχανικά δηλαδή το
σπανάκι,το μπρόκολο, το κουνουπίδι,το λάχανο, τη σγουρή σαλάτα,το μαρούλι για μαγείρεμα, το καρότο, τη ρόκα , το ραδίκι και το πατζάρι.
Η τρίτη ομάδα δημιούργησε στο Word ένα χάρτη του κήπου, για να προσδιορίσουμε πού θα φυτέψουμε το κάθε λαχανικό και τα μονοπατάκια που θα γίνουν ανάμεσα στα φυτά για να μπορούμε να διερχόμαστε εύκολα και να
τα φροντίζουμε.
Η τέταρτη ομάδα έκανε ένα PowerPoint με εικόνες των γεωργικών εργαλείων που θα χρησιμοποιήσουμε.
Σκαλίζαμε το χώμα εκ νέου κάθε φορά που θέλαμε να φυτέψουμε κάτι καινούριο. Σε κάθε
συνάντηση φυτεύαμε σταδιακά σε ένα τμήμα του χωραφιού και φωτογραφίζαμε το σημείο για να
παρακολουθήσουμε την ανάπτυξη του φυτού. Τα παιδιά κάθε πρωί έτρεχαν
στον κήπο για να απολαύσουν τα έργα τους.
Οι εκπαιδευτικοί δίδαξαν στους μαθητές πώς γίνεται η εγκατάσταση του αυτόματου ποτίσματος και πώς λειτουργεί.
Στις 8/4/2022 έγινε επίσκεψη των μαθητών στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή με τη συνοδεία των υπεύθυνων καθηγητών του προγράμματος. Περιηγηθήκαμε στις εγκαταστάσεις παραγωγής γάλακτος και πήραμε μέρος σε βιωματικό σεμινάριο με θέμα “Επίσκεψη στο αγρόκτημα “
Κάθε φορά που έχουμε συγκομιδή μοιράζουμε λαχανικά σε όλα τα παιδιά του σχολείου, στους εκπαιδευτικούς και σε όποιον επισκέπτεται το σχολείο. Η δράση συνεχίζεται από τους εκπαιδευτικούς και το καλοκαίρι, καθώς ποτίζουμε τον κήπο και περιποιούμαστε την αυλή στις καλοκαιρινές εφημερίες μας. Στο έργο αυτό μας βοηθούν οι υπάλληλοι του Δήμου Χαλκηδόνος και οι γονείς των μαθητών.
Υλικό (παράθεση υπερσυνδέσμου)
http://gymgefyr.thess.sch.gr/autosch/joomla15/index.php/programmata/politistika/123-kipos
Πρακτική 4
Άξονας
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Τίτλος Δράσης
Πιλοτική εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών πρακτικών
Στόχος Βελτίωσης
Στόχος-Αναβάθμιση της ποιότητας της διδασκαλίας
Ενέργειες Υλοποίησης
Υλοποιήθηκε το Σχέδιο Δράσης.
Διάρκεια : Οκτώβριος 2021-Μάιος 2022
Ενδεικτικά

  1. χρήση της πλατφόρμας E – CLASS
    α. για ανάρτηση πρόσθετου εκπαιδευτικού υλικού (οπτικοακουστικό υλικό, βίντεο, υπερσύνδεσμοι, ψηφιακά
    λεξικά, υλικό από το Ψηφιακό Σχολείο κλπ )
    β. για επικοινωνία των μαθητών/μαθητριών με τον διδάσκοντα/τη διδάσκουσα ( αποτύπωση
    ερωτημάτων/αποριών, αποστολή εργασιών, ανατροφοδότηση )
    γ. για δημιουργία/αξιοποίηση ολοκληρωμένων ψηφιακών μαθημάτων/ενοτήτων (πιλοτικά )
  2. χρήση του webmail του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου για επικοινωνία των μαθητών/μαθητριών με τους
    διδάσκοντες/τις διδάσκουσες
  3. δημιουργία και αξιοποίηση ψηφιακού συνεργατικού εργαλείου παρουσίασης στα πλαίσια μαθήματος ( padlet
    μαθήματος )
    3.ομαδοσυνεργατική μέθοδος για τη δημιουργία έργου σε φυσική ή ψηφιακή μορφή ( αφίοες,powerpoints,
    padlets,επιστολές κλπ )
    Υλικό (παράθεση υπερσυνδέσμου)
    https://eclass11.sch.gr/courses/1916010251/
    Πρακτική 5
    Άξονας
    Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
    Τίτλος Δράσης
    Δημιουργία Ομίλου «Τοπόσημα-Οδοδείκτες μνήμης του 1821 στο νομό
    Θεσσαλονίκης»
    Στόχος Βελτίωσης
    Βιωματική πρόσληψη της τοπικής ιστορίας
    Ενέργειες Υλοποίησης
    Η υλοποίηση της δράσης ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2022 και συνεχίστηκε μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους.
    Χρησιμοποιήθηκε ημερολόγιο και παρουσιολόγιο για να καταγραφούν οι δράστηριότητες και η συμμετοχή των παιδιών. Η αναγκαιότητα της δράσης παρουσιάστηκε από τους μαθητές μέσω της συγγραφής ενός μικρού δοκιμίου. Η κρίση αξιών διαγράφει από την μνήμη μας τους ήρωες του 1821 και του Μακεδονικού Αγώνα. Για να μη λησμονηθούν χρειάζεται σοβαρή μελέτη στο μάθημα της Ιστορίας και συχνότερη επαφή με την τοπική ιστορία
    σε όλη την διάρκεια της ζωής μας. Οι όροι ελευθερία, ανεξιθρησκία, ανθρώπινη αξιοπρέπεια διερευνήθηκαν και συσχετίσθηκαν με το θέμα μας.
    Υλικό (παράθεση υπερσυνδέσμου)
    http://gymgefyr.thess.sch.gr/autosch/joomla15/index.php/programmata/politistika/124-toposima
    Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις