Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

Κανονισμός Ομαλής Λειτουργίας

αρχείο λήψης 1 1

Αγαπητοί γονείς, μαθήτριες/ές,

Σας ευχόμαστε καλή σχολική χρονιά με υγεία και δημιουργικότητα!

Αισιοδοξούμε ότι το κοινό μας έργο, η ολόπλευρη ανάπτυξη (πνευματική, ψυχική, σωματική) της προσωπικότητας των μαθητών μας, θα ευοδωθεί και φέτος με ηρεμία και χαρά. Για την υλοποίηση αυτού του σκοπού εργαζόμαστε με υπευθυνότητα έχοντας δεδομένη την αμέριστη συμπαράστασή σας.

Παρακάτω σας υπενθυμίζουμε κάποια σημεία από τον κανονισμό λειτουργίας του σχολείου, που οργανώνουν και διευκολύνουν τις σχέσεις μαθητών, γονέων, καθηγητών.

ΟΙ ΒΑΣΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ

ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ

  • Οι μαθητές οφείλουν να βρίσκονται στον χώρο του σχολείου πριν την πρωινή συγκέντρωση για προσευχή, κατά τη διάρκεια της οποίας θα πρέπει να επιδεικνύουν τον αρμόζοντα σεβασμό στο δικαίωμα των συμμαθητών τους για ενεργό συμμετοχή σε αυτήν.
  • Μαθητές που προσέρχονται με καθυστέρηση κατά την 1η διδακτική ώρα αλλά και κατά τις υπόλοιπες διδακτικές ώρες δεν γίνονται δεκτοί στο μάθημα. Σε αυτές τις περιπτώσεις καταχωρίζεται αδικαιολόγητη απουσία και οι ίδιοι παραμένουν στον προθάλαμο του γραφείου του Διευθυντή.
  • Η αποχώρηση του μαθητή από το σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων γίνεται μόνο για εξαιρετικά σοβαρούς λόγους με γραπτή άδεια από τον Διευθυντή και πάντα μετά από επικοινωνία με τους γονείς.

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΑ

  • Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων οι μαθητές εξέρχονται στο χώρο της αυλής και οι αίθουσες κλειδώνονται για λόγους ασφαλείας από τον διδάσκοντα (η παραμονή στους διαδρόμους επιτρέπεται μόνο σε περίπτωση κακοκαιρίας).
  • Για οποιοδήποτε πρόβλημα οι μαθητές απευθύνονται στους εφημερεύοντες καθηγητές που επιτηρούν τους διάφορους χώρους του σχολείου, στις υποδείξεις των οποίων πρέπει να υπακούσουν.
  • Η απομάκρυνση από το σχολικό χώρο για οποιονδήποτε λόγο χωρίς την άδεια της Δ/νσης δεν επιτρέπεται.

ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Τα μαθήματα κατατάσσονται σε τρεις ομάδες.

Ομάδα Α’: 1) Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Γλωσσική Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία), 2) Μαθηματικά, 3) Φυσική, 4) Ιστορία.

Ομάδα Β΄: 1) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση), 2) Χημεία, 3) Βιολογία, 4) Γεωλογία- Γεωγραφία, 5) Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, 6) Θρησκευτικά, 7) Αγγλικά, 8) Δεύτερη ξένη γλώσσα και 9) Οικιακή Οικονομία. Ομάδα Γ΄: 1) Τεχνολογία – Πληροφορική, 2) Μουσική – Καλλιτεχνικά 3) Φυσική Αγωγή.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΙΔΟΣΗΣ

Η αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή προκύπτει από:

1. την καθημερινή προφορική εξέταση και την όλη συμμετοχή του μαθητή στη διδακτική και μαθησιακή διαδικασία,

2. τις ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες (τεστ),

3. τις ωριαίες γραπτές δοκιμασίες, οι οποίες είναι:

α) προειδοποιημένες, αν έπονται μιας ανακεφαλαίωσης και καλύπτουν ευρύτερη διδακτική ενότητα,

β) μη προειδοποιημένες, αν καλύπτουν την ύλη που διδάχθηκε στο αμέσως προηγούμενο μάθημα.

– Στα μαθήματα της Ομάδας Α΄ διενεργείται μόνο μια ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του πρώτου τετράμηνου.

– Στα μαθήματα της Ομάδας Β΄ διενεργείται μία ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του πρώτου τετράμηνου και μία κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετράμηνου. Κατά το δεύτερο τετράμηνο αντί της διεξαγωγής ωριαίας γραπτής δοκιμασίας μπορεί να γίνει ανάθεση μιας συνθετικής δημιουργικής εργασίας μικρής έκτασης στους μαθητές.

– Στα μαθήματα της Ομάδας Γ΄ δεν διενεργείται καμιά ωριαία γραπτή δοκιμασία.

4. τις εργασίες που εκτελούν οι μαθητές στο σχολείο ή στο σπίτι στο πλαίσιο της καθημερινή διδακτικής διαδικασίας,

5. τις συνθετικές δημιουργικές εργασίες (διαθεματικές, project), 6. τις ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις Ιουνίου στα μαθήματα της Ομάδας Α΄.

ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Κατά τις ώρες λειτουργίας οι μαθητές οφείλονται να βρίσκονται εντός του χώρου του σχολείου. Οι πόρτες των αυλών παραμένουν κλειστές

  • για να διαφυλάσσεται η ασφάλεια των μαθητών και να αποτρέπεται η αναίτια έξοδός τους από τον προαύλιο χώρο,
  • για να αποτρέπεται η είσοδος ατόμων που ουδεμία σχέση έχουν με τη λειτουργία του σχολείου.

Έχουν προβλεφθεί όλα τα αναγκαία μέτρα για την εκκένωση του σχολείου σε περίπτωση φυσικών καταστροφών (σεισμού κτλ.).

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ- ΦΟΙΤΗΣΗ – ΑΠΟΥΣΙΕΣ –ΔΙΑΓΩΓΗ

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ

Οι κηδεμόνες των μαθητών δικαιούνται να ενημερώνονται από τους διδάσκοντες, κατά τις ημέρες που έχουν ορισθεί στο πρόγραμμα ενημέρωσης κηδεμόνων, για την επίδοση, την επιμέλεια, τη φοίτηση και τη συμπεριφορά των παιδιών τους. Οι διδάσκοντες επιδεικνύουν τα γραπτά των μαθητών στους κηδεμόνες, εφόσον αυτό τους ζητηθεί. Παράλληλα οι γονείς έχουν τη δυνατότητα να ενημερώσουν τους εκπαιδευτικούς για θέματα που πιθανώς επηρεάζουν την επίδοση ή την εν γένει συμπεριφορά των παιδιών τους.

Στο τέλος κάθε τετραμήνου και μετά την κατάθεση και καταχώριση της βαθμολογίας, καλούνται οι κηδεμόνες των μαθητών για ενημέρωση αναφορικά με την επίδοση, την επιμέλεια, τη φοίτηση και τη συμπεριφορά των παιδιών τους και τους επιδίδεται ο ατομικός έλεγχος προόδου του μαθητή.

ΦΟΙΤΗΣΗ

Η φοίτηση των μαθητών πρέπει να είναι τακτική και η παρακολούθηση όλων των μαθημάτων, των εκδηλώσεων και των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του σχολείου, ανελλιπής και όχι επιλεκτική. Είναι κοινωνικά και μορφωτικά σημαντικό οι μαθητές να συμμετέχουν ενεργά στη ζωή της σχολική κοινότητας.

Οι απουσίες των μαθητών και οι συνέπειες αυτών, όπως προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία, είναι ένα σοβαρότατο θέμα το οποίο πρέπει να αντιμετωπίζεται από κοινού από το σχολείο και την οικογένεια. Στους μαθητές παρέχεται η δυνατότητα να κάνουν (για λόγους υγείας και άλλους) έως 114 απουσίες .

ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΝΕΑ ΥΑ:

Α) Φοίτηση: Καταργείται η διάκριση των απουσιών σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες. Είναι αυτονόητο ότι τόσο το σχολείο όσο και οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών επιβάλλεται να ενημερώνονται άμεσα για κάθε απουσία του/της μαθητή/τριας.

-Ενημέρωση γονέων – Υποχρεώσεις γονέων μαθητών/τριών που απουσιάζουν.

  1. Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών/τριών ευθύνονται εξ ολοκλήρου οι κηδεμόνες τους. Ο κηδεμόνας κάθε μαθητή/τριας που απουσίασε από το σχολείο οφείλει να γνωστοποιεί στο σχολείο τους λόγους της απουσίας άμεσα με έναν από τους τρόπους επικοινωνίας που έχει δηλώσει στο σχολείο κατά την εγγραφή του/της μαθητή/τριας σε αυτό. Η γνωστοποίηση του λόγου των απουσιών συνοδεύεται από τα απαραίτητα δικαιολογητικά μόνο στην περίπτωση που προβλέπεται ο μη υπολογισμός τους κατά την έκδοση των αποτελεσμάτων φοίτησης.
  2. Επίσης, οι υπεύθυνοι τμημάτων θα ενημερώνουν με κάθε πρόσφορο μέσο τους κηδεμόνες (τηλεφώνημα, μήνυμα σταλμένο από λογαριασμό του σχολείου στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή στο κινητό τηλέφωνο των γονέων/κηδεμόνων , επιστολή), όπως θα ορίζεται στις υπεύθυνες δηλώσεις που θα υπογραψουν οι κηδεμόνες, και θα φροντίζουν να πληροφορούνται τους λόγους απουσίας των μαθητών/τριών. Η ενημέρωση πρέπει να γίνεται για κάθε ημέρα απουσίας εντός της εβδομάδας που σημειώθηκε. Σε περίπτωση που μαθητής/τρια απουσιάσει τρεις συνεχόμενες ημέρες ή πραγματοποιήσει τριάντα (30) συνολικά απουσίες, ο/η υπεύθυνος/η του τμήματος επικοινωνεί άμεσα με τους γονείς/κηδεμόνες του/της μαθητή/τριας. Επισημαίνεται ότι το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, όταν οι ιδιαίτερες συνθήκες της σχολικής κοινότητας επιτρέπουν την αξιοποίησή του, είναι ο πλέον ενδεδειγμένος τρόπος επικοινωνίας.

Επισημαίνεται επίσης, ότι επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητή/τριας, εφόσον το σύνολο των απουσιών του/της δεν υπερβαίνει τις εκατόν δεκατέσσερις (114). Εάν τις υπερβαίνει, η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής και ο/η μαθητής/τρια είναι υποχρεωμένος/η να επαναλάβει τη φοίτησή του/της στην ίδια τάξη.

Β) Εισάγεται το Πλαίσιο οργάνωσης σχολικής ζωής, ένα πλαίσιο κανόνων που εξειδικεύει τις γενικώς ισχύουσες διατάξεις, προσαρμόζοντάς τις στις ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, το οποίο διαμορφώνουν από κοινού και δεσμεύονται στην τήρησή του τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Το Πλαίσιο οργάνωσης σχολικής ζωής καταρτίζεται και με τη συνεργασία των μαθητικών κοινοτήτων κάθε σχολείου. Η τελική απόφαση είναι του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών. Για τον σκοπό αυτό στην αρχή του διδακτικού έτους και μετά την ανάδειξη των νέων Μαθητικών Συμβουλίων ακολουθεί συζήτηση στις συνελεύσεις των Μαθητικών Κοινοτήτων σχετικά με τους κανόνες που πρέπει να διέπουν τη σχολική ζωή.

Γ) Παιδαγωγικά μέτρα και ενέργειες παιδαγωγικού χαρακτήρα. Για κάθε παρέκκλιση από την προσήκουσα διαγωγή και από το Πλαίσιο οργάνωσης σχολικής ζωής, και αναλόγως του βαθμού της παρέκκλισης είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθούν α) παιδαγωγικού χαρακτήρα ενέργειες και β) παιδαγωγικά μέτρα.

Επισημαίνεται ότι σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων ωριαίων απομακρύνσεων και πάντως μετά από τρεις απομακρύνσεις από τον/την ίδιο/α διδάσκοντα/ουσα ή πέντε συνολικά, το Συμβούλιο του Τμήματος εξετάζει τους ενδεδειγμένους χειρισμούς

Οι μαθητές/τριες που αποβάλλονται παραμένουν τις ημέρες της αποβολής στο σχολείο, οι ώρες απουσίας τους από την τάξη καταχωρίζονται και απασχολούνται με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου. Η μορφή της απασχόλησης εντός του σχολείου καθορίζεται από το όργανο που αποφάσισε το συγκεκριμένο παιδαγωγικό μέτρο. Οι μαθητές/τριες οφείλουν να ακολουθούν τους κανόνες που διέπουν τη σχολική ζωή, όπως αυτοί ορίζονται

από την κείμενη νομοθεσία και το Πλαίσιο Οργάνωσης της Σχολικής Ζωής. Κάθε πράξη ή παράλειψη που έρχεται σε αντίθεση με αυτούς αποτελεί αντικείμενο παιδαγωγικού ελέγχου και αντιμετωπίζεται με παιδαγωγικά μέσα.

Διαγωγή : Με τη νέα Υ.Α. η διαγωγή των μαθητών/τριών χαρακτηρίζεται εφεξής ως «εξαιρετική», «καλή» ή «μεμπτή», σε αντικατάσταση των χαρακτηρισμών «κοσμιότατη», «κοσμία» και (επί)μεμπτη, αντίστοιχα, και δεν αναγράφεται στους τίτλους σπουδών (απολυτήρια, αποδεικτικά απόλυσης και κάθε είδους αποδεικτικά και πιστοποιητικά σπουδών), καθώς έχει καθαρά παιδαγωγικό χαρακτήρα και αποσκοπεί στον εντοπισμό προβλημάτων συμπεριφοράς και στην καλύτερη παιδαγωγική αντιμετώπισή τους στο πλαίσιο αποκλειστικά της σχολικής ζωής.

Όταν κρίνεται ότι η απόκλιση από την προσήκουσα διαγωγή δεν είναι δυνατόν να επανορθωθεί εντός του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος, ο/η μαθητής/τρια υποχρεώνεται σε αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος ώστε σε ένα νέο σχολικό περιβάλλον να δοθεί η ευχέρεια βελτίωσης της διαγωγής του/της.

Στόχος μας είναι η συνεχής επικοινωνία του σχολείου με τους γονείς/κηδεμόνες για την αμφίδρομη ενημέρωση που αφορά τη φοίτηση, ώστε να είναι εφικτή η έγκαιρη παρέμβαση και η σωστή διαπαιδαγώγηση των παιδιών.

ΕΜΦΑΝΙΣΗ

Η εμφάνιση των μαθητών οφείλει να χαρακτηρίζεται από απλότητα και ευπρέπεια. Η αποφυγή υπερβολής, πρόκλησης και επίδειξης είναι δείκτης κοινωνικής αγωγής και βασικό στοιχείο της μαθητικής ιδιότητας. Παρακαλούμε τους γονείς να ελέγχουν στο θέμα αυτό τους μαθητές, ώστε να αποφεύγεται η παρέμβαση του Συλλόγου Διδασκόντων.

– Ειδικότερα στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής απαιτούνται αθλητική φόρμα και κατάλληλα αθλητικά παπούτσια. Σε αντίθετη περίπτωση, ο μαθητής δεν θα γίνεται δεκτός στο μάθημα.

ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

  • Η κατοχή και η χρήση κινητών τηλεφώνων εντός του σχολικού χώρου απαγορεύεται. Οποιαδήποτε επικοινωνία χρειαστεί να υπάρξει μεταξύ μαθητή και γονέα μπορεί να γίνεται ελεύθερα μέσω των τηλεφώνων του σχολείου.

Επιπλέον, απαγορεύεται αυστηρά η χρήση ηλεκτρονικών συσκευών για βιντεοσκόπηση, λήψη φωτογραφιών και καταγραφή συνομιλιών.

  • Το κάπνισμα απαγορεύεται ρητά, τόσο για την υγεία των παιδιών όσο και για έννομους λόγους, και τιμωρείται σύμφωνα με τις προβλέψεις της νομοθεσίας.
  • Ο σεβασμός του σχολικού χώρου και η διατήρησή του ( καθαριότητα, ζημιές) όπως και οι σχέσεις μεταξύ των σχολικών μελών αποτελεί πρωταρχικό μέλημα και ευθύνη όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

Κάθε παρέκκλιση των ανωτέρω αποτελεί αντικείμενο παιδαγωγικού ελέγχου.

  • Αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στον συμμαθητή, από όλα αυτά που το σχολείο θέτει ως κανόνες της λειτουργίας του, θεωρούνται σχολικά παραπτώματα και αντιμετωπίζονται ανάλογα.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΧ. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

1. Η συμμετοχή όλων των μαθητών στις εκπαιδευτικές επισκέψεις θεωρείται αναγκαία, αφού αποτελούν συμπλήρωμα της αγωγής των παιδιών και μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας

(σε περίπτωση που ο μαθητής απουσιάσει από μορφωτική επίσκεψη αναιτιολόγητα, παρά τη θετική δήλωση του γονέα για συμμετοχή του σε αυτήν, η απουσία θεωρείται αδικαιολόγητη).

2. Σκοπός του σχολείου δεν είναι μόνο η απόκτηση γνώσεων αλλά και η καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής μέσα από διαδικασίες ομαδικής εργασίας, κατά τις οποίες δίνεται η δυνατότητα στο μαθητή να αναπτύξει την πρωτοβουλία, την υπευθυνότητα, την αλληλεγγύη και να ευαισθητοποιηθεί σε θέματα περιβάλλοντος, πολιτισμού, υγείας. Για την επίτευξη αυτού του στόχου οι καθηγητές και οι γονείς πρέπει να ενθαρρύνουμε τους μαθητές να συμμετέχουν στις ομάδες

– Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης,

– Αγωγής Υγείας,

– Πολιτιστικών Θεμάτων,

– Χορωδίας.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

  • Με τη Διεύθυνση του Σχολείου καθημερινά για οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει (τηλέφωνο: 2310715301, email: mail@gym-gefyr.thess.sch.gr).
  • Με τους εκπαιδευτικούς για συνεργασία και ενημέρωση σχετικά με την επίδοση και τη συμπεριφορά των παιδιών σε συγκεκριμένες ώρες σύμφωνα με το πρόγραμμα επικοινωνίας που έχει δοθεί στους μαθητές και θα έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Σχολείου.

Αγαπητοί γονείς, προσβλέπουμε στην ενεργό συμμετοχή σας στο έργο της διαπαιδαγώγησης και της προετοιμασίας των μαθητών για την ομαλή ένταξή τους σε μια ελεύθερη και δημοκρατική κοινωνία, επιθυμούμε τη συμμετοχή σας στις δραστηριότητες και τις εκδηλώσεις του σχολείου και είμαστε ανοιχτοί σε προτάσεις και εποικοδομητικό διάλογο.

Με εκτίμηση,

Η Διευθύντρια & Ο Σύλλογος Διδασκόντων

images 1